Just nu

  • Läser serieböcker (romaner och satir). Hela tiden. Drog igenom sex stycken mellan tors-sön och sen tog de slut. Lånade sju nya som jag nu plöjer. Omöjliga att lägga ifrån sig. Vill göra en egen men har inget konstnärligt stuk. 
  • Är lite smådeppig och nere pga årstiden. Blir alltid så. Kör med ljusterapilampa när jag är vaken före tio (ca 3 ggr/v) och fångar allt solljus jag förmår. Mår sämre när jag inte kan/orkar vara utomhus och inte ser någon mening med att hänga i trädgården pga kallt och blött. (Kan ju promenera men behöver spara min energi till förskolepromenaderna. Idag skulle jag dock varken hämta eller lämna och då tog jag en sväng.)
  • Längtar ihjäl mig till 1. mitten av november när kalendern blir mer luftig, 2. Kanarieöarna i slutet av januari (min räddning i vintermörkret) och 3. första mars när våren kommer (typ).
  • Tycker att Stella är fantastiskt gosig på natten.
  • Spelar jättemycket OverWatch för att få skattkistor med Halloweendräkter till mina karaktärer. Vi har bara tre veckor på oss och ju mer en spelar, desto oftare får en skattkistor. Jag har nyss nått level 100 och då rasslar det till med extra mycket skattkistor. Har hittills fått Anas och Reapers skins:
  • Men vill ha Pharahs och Zenyattas, för dem spelar jag mer.
  • Spelar några gånger i veckan med Fredrik, Molly (när hon är vaken), svågrarna M, A och M, svägerskan E och hennes två kompisar P och D. Vi chattar på skype samtidigt. Här är alla:
  • Har börjat kolla på dejt-TV i form av Bonde söker fru resp. Tro, hopp och kärlek. Tittar ju knappt på TV annars (bara Arrested Developmentserien för tredje gången med F), men jag är så trött nu att jag behöver något att göra när jag bara ligger i soffan (när jag inte läser serier). Kollade även första avsnittet av Naken på SVT (googla!). Kan ju bli kul nu när jag är i utrensartider. ^^
  • Nojar inför Halloween. Är ingen festfixartyp och orkar egentligen inte greja utklädning. (Molly har iaf fixat till sig i år så det är skönt.) (Samma sak vid lucia och påsk. Typ kvällen före masar jag mig till garderoben/jullådan och kör nån nödlösning.)
Kommentarer inaktiverade.

