Romantiska sms

Har nyss läst två serieböcker om polygama/flersamma relationer. De kan ju få det som monogama inte kan få, nämligen både tryggheten i en långvarig relation och spänningen/förälskelsen i en ny relation (räknar inte otrogna till monogama relationer).

 Jag är monogam och inte intresserad av att hitta en ny relation, men kan jag ibland drömma om att uppleva nyförälskelse igen. Men samtidigt mår jag lite illa vid tanken på att börja dejta, osäkerheten kring om dejten är en bra person och risken en tar när en öppnar sitt hjärta.

Återfaller alltid till tanken att jag har det bättre med Fredrik, med vår relation som är som en trulig, lufsig femtonåring (Fs bror är dessutom född samma dag som vi träffades, så vi har honom att jämföra med! :-P).

Kolla bara här på våra romantiska sms. 

Molly = bär över Molly till sin säng. Jag orkar inte lyfta henne upp till loftsängen.

Skickar kontaktuppgifter till barnens kompisars föräldrar. 

Rapporterar innan jag går och lägger mig efter Fredriks sovmorgon på lördagen. Dealar om matlagning/nattning. 

Och han har börjat ha hög volym på TVn när jag ska somna en våning upp. Störande.

Nä, men vi börjar kännas som ett gammalt par och charmen i det är väl vad som får hålla ihop oss förhoppningsvis många år till. Vi har många gemensamma intressen och har väldigt roligt ihop när vi kommer bort från vardagens eviga projektlederi. 

Den 11e nov firar vi 15 år och den 17 feb nästa år blir det tioårig bröllopsdag. Vi har pratat om att ta en weekend i Skottland, men vi är väl säkert för trötta (och sjuka) för att orka få ihop något. Men skitsamma. Vi vet var vi har varandra ändå. 🙂

3 Responses to Romantiska sms

  1. Tant Sviskon skriver:

    Vad var det för böcker? *nyfiken*

    Gilla

