Lördagsnyheter

Har visst inte skrivit sen det dramatiska i torsdags (förlamande trötthet i fem timmar), men nu vänder livet.

Har varit extra utmattad även igår och idag, men från halv fem piggnade jag till så det var ju bra. Räknar med en trött period, men ska försöka känna acceptansen. Jag ska ”bara” vila igen efter dessa tre stressveckor…

Bra grejer:

  • I morgon ska vi ha barnkalas för Stella. Jag pyntade och dukade idag när barnen var borta och de blev helt lyriska när de kom hem. Stella hade lite svårt att varva ner för hon var så glad sa hon. Vi gjorde det kloka i att bara bjuda tre barn, så förhoppningsvis blir det hanterbart. (Tre av fem barn är introverter och två av kompisarna är lugna/blyga.)
  • En i grannskapet la ut en annons på vår försäljnings-Facebooksida om en massa grejer som de ville bli av med. De hade ställt bl a en barnvagn, mossrivare, krukor, spadar m.m. i trädgården och de skrev att det bara var att komma och hämta. Jag som ofta skiter i Blocket och försäljningsobjekt pga blyg/introvert/obekväm fick en himla fart. Knatade dit med en ikeakasse och hoppades att de inte skulle vara i trädgården. Men kusten var klar och jag kunde traska hem med ett jättefint gammalt ärjat kar och en välanvänd skateboard. Tänkte att Molly nog vill testa. (Men vi får nog köpa lite skydd först…)

    • Jag och Fredrik har en plan för hur vi ska minska familjens åtaganden så att jag får mer ork över till återhämtning+arbetsträning. Får återkomma om detta.

    Dåliga saker

    • Det har inte kommit några fler Bonde söker fru nu så jag vet inte vad jag ska kolla på fram tills onsdag kväll… (Har alltså sett i kapp.)

    Det var nog det.

    Kommentarer inaktiverade.

