Är inget fan av hösten men…

Jag snackar ju alltid mycket skit om vintern och den mörka perioden mellan november och februari. Men det finns ju faktiskt några bra grejer med vintertiden också. Annat än mygg- och solkrämsfrihet och såna där icke-sommarfördelar.

Jag är ju inte som i Lilla Berlin och annat folk som plötsligt älskar hösten varje år:

Men i år har jag ändå tagit tillvara på ”höstmyset”. Inte för att jag måste passa på eller för att jag längtat till det, men för att det ändå är höst och bara 20,5-21 grader i huset (mot normala 22+) och då passar det faktiskt bra med filtar, tända ljus och varma drycker. Dricker massa te helt plötsligt. 

Sen finns det ju sånt här fint. Frost.

Och idag har det t o m snöat! Före 24e december i Göteborgs stad! Det är inte varje år. (Normalt sett har vi snö typ två veckor i januari och nån släng i slutet av februari-mars när en bara vill ha vår.

Nä, men ni vet. If you can’t beat them, join them. 

Filtar, te, tända ljus, en bra bok eller reality show. Tycker nog hösten passar rätt bra för introverter ändå. 🙂

Kommentarer inaktiverade.

