En på det hela taget ganska bra dag

Idag har jag flera gånger tänkt att jag nog hade kunnat gå till jobbet. Det är bra. Det betyder att jag inte är utmattad idag utan bara lite småtrött. 

Samtidigt är det faktum att jag är hemma idag en anledning till att jag orkar gå till jobbet vissa dagar. För såna här påfyllningsdagar behövs. Det funkar inte att använda upp alla skedar varje dag, för då kommer det aldrig fler.

Så idag har jag campat i soffan istället för framstupa i sängen. Jag har tittat på Bonde söker fru, sorterat och satt in foton i Stellas fotoalbum (och försökt minnas namnen på barnen från hösten 2013. Tänk att alla utom tre slutat, det märks att vi bor i en utflyttarstadsdel med små lägenheter och dyra hus.). 

Idag är jag glad över att jag slipper gå ut i det gråa med den smältande snön, att jag orkat äta ett ordentligt mål mat som jag var sugen på (matlusten går ner när jag mår dåligt) och att jag känner mig positiv och har tillförsikt. PMS-deppen hänger inte över mig idag som tidigare i veckan (har justerat medicindosen denna månad men inte hittat rätt). 

TGIF kanske jag t o m ska säga. Betyder tydligen thank god it’s friday. (Lärde mig igår.) Inte för att fredag är en fantastisk dag för mig som bara jobbar deltid och som blir ganska sliten av att knappt få vila på helgen, men i morgon är det äntligen dags för Halloweenspelkväll! Vi har bara Mollys dräkt kvar att fixa och det blir lite pyssligt. (Och F har inte ens bestämt sig, men jag tänker inte noja över det.)

Barnen är med sin gammelmormor idag pga höstlov så jag slipper hämta eller lämna. Skönt!

Tystnaden. Tänk att få bestämma över den. Min hjärna och mina öron mår så bra av tystnad (sus från elementet, klocktickande). Har haft ont i öronen av hjärnstress tidigare i veckan. Men idag känns det som bomull i öronen. 

På det hela taget mår jag alltså ganska bra. Ångest/orosfri och med något att se fram emot. 

Vilsam utsikt.

Kommentarer inaktiverade.

