Tredje halloweenspelkvällen

I lördags hade vi halloweenspelkväll för tredje året i rad. Tidigare år har vi haft tema spel respektive film, i år var temat animerat.

Jag som Po i Kung Fu Panda
En minion och Gru i Dumma Mej
Tintin
Ceasar
Anna i Frost
Stella som Bagheera
Molly som Astrid i Draktränaren
Lumpy Space Princess och Finn (Fredrik) i Äventyrsdags (Adventure Time)

Här kommer några referensbilder:

poastrid grufinn

Jag tycker att det är kul att ingen går ut och köper en dräkt utan att vi pysslar lite med vad vi har hemma.

Vi var alltså tio personer och alla Fredriks syskon var där (+ en fru). Åldrarna var: 5, 9, 11, 15, 16, 26, 27, 30, 33 och 33 (det är min familj som är äldst och yngst).

Vi spelade många olika spel och åt en väldig massa godis. Folk droppade av lite i takt med läggdags (Molly lade sig halv ett!) och vid halv två var vi sista fyra klara med sista spelet.

Barnen (och jag) hade pysslat och dekorerat med Halloweengrejer.

Kul kväll, hoppas att detta blir en långvarig tradition!

PS. Det gick bra med så många personer samtidigt. I början delade vi oss på två rum och när Stella somnat hängde Molly och hennes 11-åriga faster i källaren och vardagsrummet och spelade OverWatch och Mario Cart istället för brädspel. Jag blev inte ljudkänslig.

3 Responses to Tredje halloweenspelkvällen

  1. riktliv skriver:

    Vilka spel tycker du är roligast? Jag har två tonåringar som jag tänkte spela med under julen och behöver tips på vilket spel jag kan börja med.

    Gilla

    • hippiemamman skriver:

      Hej! Det finns många roliga spel med ganska avancerade regler (tjocka regelböcker) men om jag ska nämna några som går snabbare att lära sig så är Ticket to Ride Europe, Zooloretto, Pandemic och RoboRally kul.

      Om ni gillar att läsa regler och gillar strategi så är Zombicide, Puerto Rico och Galaxy Trucker riktigt kul! (Sistnämnda finns även som mobilspel.)

      Hoppas att ni hittar något kul! ☺

      Liked by 1 person

  2. […] rolig grej fick jag iaf gjort, vi hade en kul halloweenspelkväll med […]

    Gilla

