Inte alls förvånad

Angående valet i USA så är jag inte förvånad alls, jag förväntade mig en vinst för populismen trots att jag inte ville tänka på det. 

Populismen/rasismen/homofobin/extremhögern går framåt i hela västvärlden och det sitter populistiska partier i de allra flesta europeiska regeringar/riksdagar, antingen som styrande eller i opposition. 

Jag är djupt pessimistisk i den här frågan och tror att vi snart har samma situation i Sverige. (Något jag sagt länge.)

Och de som röstar på populistiska partier verkar vara helt immuna mot skandaler, det gör dem extra farliga. Jag vet inte vad som kan stoppa dem.

Ps. Kollade läget vid tre i natt och sen låg jag och var nervös och drömde mardrömmar om att jag kollade nyheterna. Fick ett litet hopp vid sex då jag vaknade, men fick inte direkt någon chock då jag gick in på nätet. Kan inte med ord utrrycka vad jag känner kring resultatet.

Kommentarer inaktiverade.

