Plötsligt händer det!

Idag vaknade jag efter en skön sovmorgon och tänkte ”ja! Jag vill hitta på något med mina barn! Utomhus!”

Det är inte varje dag direkt, både pga årstid och min utmattade kropp.

Men det fanns ett ledigt block med energi idag eftersom jag inte hade något stort på agendan (t ex tvätt, städ, jobb osv.). Så vi gick ut!! Alla fyra!!!

Barnen ratade lekplats, geocaching och skogspromenad. De ville spela fotboll (!). Jag och F är väldigt osportiga (utom när F var liten), men okejrå, vi följde väl med till den snöiga fotbollsplanen.

Och vi spelade.

Och spelade…

Och spelade…

Och vi vuxna behövde bara fejka litegrann för att barnen skulle få sig en lagom match och vinna med 7-4. Jag sprang till och med några gånger! Sen kom jag på att jag är förkyld samt inte ska gå upp för mycket i varv pga stress/kortisolkänslig. 

Men det var värt att få göra något tillsammans bara vi fyra och utanför hemmet. 

När Stella ramlat för fjärde gången och blivit fälld av mig (oops!) och fått skjuta tre straffar pga mitt röda kort men missat två av tre så gick vi till trädgungan nerför backen för att pigga upp oss (henne). Sen blev jag trött och fick gå in.

Men så himla värt med en fyrtio minuters miniutflykt med relationsstärkande utmaningar och frisk luft en ovanligt solig novemberdag.

Ps. Vi har länge pratat om att bli en mer fysiskt aktiv familj utomhus, så detta var en bra start. (Det hänger lite på mig för de andra tre är inte så motiverade att gå ut i naturen självmant. De är typiska innesittare. Men de är ju med om nån drar med dem ut. Hoppas att jag snart får mer energi till sånt här.)

Kommentarer inaktiverade.

