Äntligen ikapp

Idag har dagen kommit där barnen vuxit ikapp varandra!

Idag tog jag ner den sista mellanlagringen från vinden! Fatta, vi har inga mellanstorlekar på vinden!

Molly har storlek 134-140 och Stella har gått från 116 till 122 och då tog jag även ner 128:orna eftersom vissa nog passar redan nu och sista påsen kan jag ha i min garderob. (Ok, så lite mellanlagring blir det ju, men vi har ganska få 128:or eftersom vi hoppade på 134 nästan direkt.)

Mina barn med fyra års mellanrum har alltså på fem år vuxit ikapp. Äntligen!

Har hört om folk med barn med två år emellan som kan byta från garderob direkt till nästa garderob redan efter två-tre år, men med fyra år emellan är det många svåra år med mellanlagring som gäller. 

Sen är Stella väldigt lång, så det bidrar ju. (Molly ligger +1 på längdskalan och Stella +2.)

Hurra!! Tre frigjorda kartonger på vinden. 

Sen kan jag även rekommendera att alla föräldrar som fått sitt sista barn skaffar en mottagare. Alltså en lämplig förälder i bekantskapskretsen som man kan hiva alla urväxta kläder och prylar på. Cirka 2-3 år emellan är bra, men fyra funkar också (så får de mellanlagra).

Vi är mottagare till svägerskans kläder (hon är två är äldre än Molly) och själva ger vi till syskonbarnet som är fyra år yngre än Stella. 

Så glöm det där med att synka med syskon och få barn samtidigt, då kan ni inte nyttja varandras prylar. Bättre att lämna två år emellan. (Som om det gick att planera… ;-)).

Ps. Gissar att Stella går om Molly om några år, enligt diagramet bör hon bli några centimeter längre. Gissningsvis runt 182 cm mot Mollys cirka 178 cm. (Jag är 175 och Fredrik 185 cm.)

2 Responses to Äntligen ikapp

  1. Sofie skriver:

    Wow! Imponerande! Det skiljer exakt två år mellan mina tjejer, men 5.5-åringen är lång, snart 120 cm och har 122/128 och 3.5-åringen är en späd räka som drar 98/104. Så det blir rätt många kassar med kläder som ska förvaras.

    Liked by 1 person

