Vad jag ska göra i vår

Idag hände detta magiska: jag ringde till Kontaktpunkten för förlängning av sjukskrivning, men sa att jag bara behövde på 75%! Jag är alltså arbetsför 25% eller 7,5 timmar i veckan (för mig) efter nyår!

Det känns lite pirrigt (som min dotter brukar säga) efter ungefär två års heltidssjukskrivning. Det kommer nog dröja innan jag är uppe på min normala arbetsförmåga om 30 timmar i veckan, men bara det att jag snart inte är helt sjukskriven känns som en stor förbättring.

Hoppas nu bara att det ska fungera att börja jobba mot kund igen. Det kommer att ställa lite högre krav på mig, men jag tror att det kommer att gå bra. Våren (januari-april) är min lugnaste tid på året eftersom få i släkten fyller år och det är få högtider och annat.

Nu när jag tänker på det så måste jag faktiskt göra en liten skiss över hur födelsedagsåret ser ut.

 

Det är rätt många mellan juni-oktober som ni ser. Min släkt firas inte riktigt på samma sätt. Vi brukar träffas då och då ändå och kanske ge en blomma eller nåt. Men juni, oktober och december brukar vara hysteriska i allt som ska firas. Och om jag ska vara lite hemsk så är det inget som kommer att avta med tiden heller eftersom Fredrik har så många syskon (det handlar alltså inte om gamla släktingar som dör inom några år). (Fredrik har fem syskon.)

Jaja. I takt med att jag blir friskare så blir det ju mindre jobbigt med alla inbjudningar. Redan nu skippar jag de flesta kalas eller går hem tidigare för att vila. Inte för att jag inte vill fira folk men för att jag 1. är utmattad och 2. kanske behöver/vill prioritera något annat ibland. (Inte just nu dock.) (Vissa av dem fyller år med bara några dagar/nån veckas mellanrum och då tycker jag att det kan räcka med ett tillfälle.)

Lönearbete i januari! Coolt!

Kommentarer inaktiverade.

