Vrida dygnet

Idag väckte jag mig redan 09.00 eftersom jag skjutit tillbaka mitt insomnande cirka 1,5-2 timmar på en vecka! (Normalt sett vaknar jag runt halv elva-halv tolv på hämtadagar pga sömnbesvär.)

Hann därmed med att ha på ljusterapilampan idag trots att jag inte lämnade barnen (kör ej efter halv tio för att inte förskjuta nattsömnen). 

Vad mycket dag det blir hörni när man vaknar tre timmar före man går till jobbet! 

Det blir faktiskt väldigt mycket dag över varje dag nu när jag bara sover/ligger i sängen cirka 9 timmar per natt mot normala 11-12. (Försöker sova 7,5-8 h för att vrida tillbaka sovtiden från 02 till 00.)

Illustrerar detta med en skapelse Stella gjort på min mobil. Rätt cool ändå!

Ps. Och jag blir inte mer utmattad, bara lite sömnigare… ^^

Ps2. Vi kvällsmänniskor har dygn på ca 25 timmar och somnar därmed gärna senare och senare varje kväll. Stämmer bra in på hela min familj. Vi måste vara noggranna med att väcka oss även på helger, annars är det kört.

Kommentarer inaktiverade.

