Nåra grejer

Har kommit på en grym idé till julklappsspelet som gör att jag slipper gå till nån affär. Är även stolt över att jag 1. lyckats komma på en present till F som fyller år på lördag och 2. orkat beställa den på nätet och att jag hämtade ut den idag. Det är ingen självklarhet gott folk.

 Vet inte ens om han fick något förra året? Att gå i affärer dränerar mig på nolltid, jag köper typ allt på nätet och det jag inte kan köpa där lagar/undviker jag in absurdum (ska laga mina skor för fjärde gången nu så att de håller några veckor till…).

Var på mitt första riktiga möte på jobbet idag. Det är härligt att få höra till. Inte för att arbete är livet och att arbete alltid är kul, men för att arbete för mig betyder att jag inte är (så) sjuk och att det är gött att få göra nytta och inte känna sig så meningslös i vardagen. (Säger inte att arbetsfria är meningslösa, men jag vill helst ha något att göra, att bara ligga i sängen är inte min grej.)

Snart är det julledigt en vecka men för mig som deltidssjukskrivning innebär det tyvärr inte att jag är ledig och fri. Jag är fortfarande sjuk på helger och ledigheter och måste vila och prioritera. Det är väl den stora skillnaden antar jag. De som jobbar lägger mycket mer tid på att jobba än jag, men när de är lediga har de iaf alla möjligheter att bestämma själva. Jag är alltid sjuk.

Men jag är iaf lite mindre sjuk numera. Är inne i en riktigt bra period med flyt. Bra humör, bra sömn sen 1,5 vecka och helt okej energi. Har äntligen lite luft i systemet och klarar lite press och nån extra utflykt. Hurra!

Kolla så fint det ser ut:

Rekord!!

Sträckkollar för övrigt på australienska serien Please like me på Netflix. Den är mysig och gullig. Blir lite sugen på att bli gaykille till och med… ^^ Älskar alla karaktärerna som liksom bumeranger återvänder in och ut ur handligen. De är lite töntiga också! Sen handlar det om äldre också! Och om psykisk ohälsa! (Utan att det blir sorgligt.) Så bra helt enkelt! (Handlar om ~20-åriga Josh som inser att han är bög och om hans rumskompisar och deras relationer. Även om hans psykiskt sjuka mamma och pappa som träffat en ny kvinna osv. osv. En gullig komedi.)

Kommentarer inaktiverade.

