När Fredrik råkade glömma ett godispapper framme

La ut detta på Instagram, men det är så himla roligt så det kommer här också.

I morse upptäckte Barnen Med Hökögon att pappa glömt slänga ett godispapper igår kväll.

”Va? Har pappa ätit pingvinstång? Vad fuskigt!”

”Åååh, vi vill också ha pingvinstång!”

”Men det var ju måndag igår!” (Njae, torsdag var det.)

Jag gick ner och klädde på mig och när jag kom upp igen satt båda barnen vid köksbordet och plitade ner protester på post-it-lappar.

Sen hämtade de godispappret och placerade sina protestlappar ovanpå.

Jag sa att pappa är väldigt dålig på att läsa lappar (ouppmärksam) och då satte Molly lapparna på dörren medan Stella lade sitt kryss med godispapper mitt på golvet. Molly skrev en extra lapp och lade i Fredriks sko. ”Om han inte ser den kommer han i alla fall känna att det prasslar.”

Jag hade turen att vara hemma när Fredrik upptäckte tilltaget. Han fnissade ganska gott.

PS. Hoppas nu på inköp av två pingvinstänger till barnens fredagsgodis och att han är mer noga med att städa undan efter sig.

PS2. När vi haft spelkväll ligger det ofta något kvarglömt framme, men då kan vi alltid skylla på gästerna. ”Det var Emma som drack colan…” ^^

PS3. Fubit = Fubbit = Fuskigt.

Kommentarer inaktiverade.

