En klaffig födelsedag

Idag fyllde maken 33 eller …23 som jag tänkt/sagt hela veckan (freudiansk felsägning?). Eftersom jag inte kan (prioritera att) gå i affärer just nu så var jag lite spänd över att få till det.

Men jag lyckades beställa hem en present i tid och ordnade en extra matleverans till igår för att få hem nybakat bröd och nypressad juice så som vi brukar ha det på födelsedagarna. Lyckades komma ihåg ett paket med chokladbollar också eftersom det tydligen är vad vi får på födelsedagsbrickan nu för tiden och det är ju bara F som har ork att baka egna såna…

I alla fall. Han blev glad för fina whiskeyglas (han har blivit whiskeynörd på äldre dar), en teckning med bl a whiskey, färgen röd, datorer och plåster (!) på och pärlplattor med bl a en röd spelkonsoll. (Ja, där har ni hans intressen.)

På eftermiddagen fick vi spontanbesök av svåger med sambo och de fick testa virtual realitygrejerna. Vi slog oss ner i soffan för skrattfest. 

Nä, men det är alltid lika kul att se någon uppleva det där för första gången och bli helt till sig över en robothund som man kan kasta pinnar till och liknande. Vi lät den blivande röntgensyrran testa ett kirurgspel (”dålig hygien!” ”Nu punkterade jag en lunga…”) och svågern fick testa zombieskjutarspelet som fick mig att hoppa in i en hylla häromdagen (vågade spela kanske tio sekunder innan jag slet av mig brillorna eftersom två zombies stod och krafsade på mig).

Sen åkte familjen in till jul på Liseberg. Vi åkte dit varje födelsedag ganska många år, men nu hade jag inte varit där på fem-sex år, mest pga att det brukar vara SVINKALLT.

Men i år var det 3 grader så det var okej. Dock regnade det hela tiden och jag har hål i min sko… (det fick bli plastpåse.) Det var dessutom sjukt mycket folk pga sista lördagen innan jul. 

Men det var kul att se nötknäppar-isshowen och gå runt på medeltidsmarknaden. Hittade en del fina lajvgrejer som jag inte köpte (snål). 

Barnen åkte nån karusell med flygande elefanter och Molly såg sådär ”jag är egentligen för stor för den här men jag följer med ändå” ut hela tiden. Men det var ju snällt mot syrran (och oss!) att hon följde med. 

Sen indisk take away. Nu tar F ett kvällsbad med whiskey och tv-serier. Som det ska vara när man fyller 33 och får närmre till 35 än 30. (Han har haft åldersnoja sen han var 27, jag har bara lite efter 31.)

Sist men inte minst. En göteborgsk dino.

Ps. Vi ser julgranen från vår tvärgata hemma trots att vi har 4,5 km till Liseberg. Men vi bor på ett berg.

One Response to En klaffig födelsedag

  1. missalien85 skriver:

    Måste vara härligt att bo så nära Liseberg 😊

    Liked by 1 person

