För att vara en jobbig vecka så är den ganska bra ändå

Allt är inte skit med den här veckan. Idag har jag äntligen kommit ner i varv och jag är färdig med min lista. 

Jag har haft två mysiga dagar med mina barn. Igår var Stella hemma hela dagen eftersom det går magsjuka på förskolan och idag när Stella var hos svärmormor kom Molly hem vid 11 efter skolavslutningen och så har vi haft en go dag. 

Så härligt att vi kan ha de där mysiga dagarna nu. Dels är barnen äldre och dels har de lugnat ner sig lite och kan respektera att jag behöver vila. Jag har mer tålamod och vi kommunicerar bättre.

Idag tittade jag och Molly på Konstnärsdrömmen (Molly blev helt fast förra veckan och nu drömmer hon om att bli konstnär. (Hennes tecknande är faktiskt hennes största styrka dessutom.)), Molly lagade egen lunch och så byggde vi en restaurang till petshopdjuren. 

Molly har nyligen hittat internetkompisar i hennes ålder och de spelar Overwatch och chattar på skype. Sån himla bra grej tycker jag. Internet är verkligen en revolution för de blyga/funktionsnedsatta/introverta/ensamma eller de som bara har ett väldigt stort socialt behov som Molly.

Tänk vad många ensamma som hittar sällskap på nätet (oavsett om det sker i text, över telefon/skype eller senare som träffar irl. Jag har träffat merparten av mina vänner på nätet och det började jag med redan som 13-åring. (Reste bl a till Frankrike, England och Nederländerna för att umgås med internetvänner samt tågluffade en månad med min mexikanska vän när vi var 18 år. Håller kontakt med henne och britten via Facebook.)

I morgon ska barnen till sin farmor så att jag får vila. Men jag känner mig lugnare nu än igår. Fredrik är för övrigt kvar på jobbet nu tio över tolv. De ska jobba så länge som de orkar (de började vid halv nio i morse, galningar!). 

Vintersolstånd också minsann. Alltid lika efterlängtat. Men den värsta perioden ligger ännu framför oss. När julens alla lampor slocknar i januari väntar ett mörker som varar in i mitten av februari. Men sen återvänder äntligen ljuset tillsammans med våren. 69 dagar kvar till 1 mars nu. Och innan dess startar trädgårdsåret med de första snödropparna. Åh!

Kommentarer inaktiverade.

