En utmattad men mysig jul

Julafton är över och den blev lyckad. Jag tog det lugnt igår och höll mig stilla hela dagen. Idag är jag utmattad och sängliggande, men det var jag beredd på. Har bokat in aktiviteter varannan dag denna vecka och får ägna tiden åt sängen och soffan övriga dagar. 

Igår var vi hos syrran med man och barn och så kom mamma och pappa med sambos, syskonet och svågerns föräldrar. Vi hade därmed folk från södra, mellersta och norra delen av landet (Göteborg, Sundsvall, Luleå). 

Det var roligt att få träffa Selma som snart blir 1,5 år. Har inte kunnat träffa henne på två månader pga utmattning-arbetsträning + krockande kalendrar. Hon har börjat prata lite och går på bra. 

Kusinerna hade jätteroligt tillsammans! Tror att Stella gillar att få känna sig stor för en gångs skull (utom på förskolan). Det är fyra år mellan varje kusin.

För ordningens skull lägger jag upp en bild på årets julmatstallrik. I år satsade jag på ost.

Efter julklappsutdelnigen blev det julklappsspel. Jag hade fem paket vid ett tillfälle men avslutade med tvålar och det jag ville ha mest: ljushållare som sätts i flaskor. Kan bli fint i vardagsrummet (har såna där gammeldags flaskor med snäppkork). 

Jag hade pysslat med mina bidrag hela veckan. Ville hitta något som kan passa de flesta och kunde inte åka till någon affär, så jag satte ihop två kit med saker jag kunde beställa hem från mataffären.

Det blev ett myskvälls-kit med te, blockljus, bok och choklad samt ett prata-hela-natten-kit med 50 frågor, nötter, två cider, chips och choklad. Här kommer bättre bilder på myskvälls-kitet:

I morgon ska vi fira med Fs mammas släkt och på onsdag med Fs pappas familj. Sen är julfirandet över för denna gång. Vi har även pappa med sambo här under helgen samt tis-ons. Trevligt!

Får ta och avsluta detta julinlägg med en bild på Rudolph Roadhog som är en karaktär som fått ett julutseende på dataspelet Overwatch. Ser kul ut! ^^

Originalet för referens:

God jul på er!

Kommentarer inaktiverade.

