Julen är klar

Nu är julfirandet slut för den här gången. Skönt för mig som började oroa mig nån gång i höstas. Som utmattningssjuk är nämligen högtider en av de mer ansträngande grejerna att vara med på.

Men det gick bra. Vi var fjorton på julafton varav tre barn. Men ändå lugnt och skönt. I måndags var vi elva varav två barn. Efter två timmar åkte jag hem. (De andra blev skjutsade.)

Idag var vi hos svärfar och då kände jag att det var dags efter tre timmar. Kunde åka hem och så får familjen låna en av deras bilar. Schysst! (De har typ 2 km till närmsta hållplats och det tar 40-50 min att åka buss+spårvagn. Ej aktuellt för mig…)

Vi har även haft pappa och A här fyra kvällar den senaste veckan och det har varit jättetrevligt men ändå tröttande för min hjärna. Jag märker att jag har ett större introvert behov än vad jag fått utlopp för. Har även drabbats av ett av nyorden: FOMO (fear of missing out). 

Men pappa och A har hjälpt oss massor med barnen samt lagat mat och städat köket så det har varit guld värt! Har kunnat slappna av bra dessa dagar. Generationsboende vore inte dumt… (så länge vi har egna rum också. Typ varsin våning vore perfekt.).

Barnen fick bl a pulkor för tredje gången av svärfar. Perfekt! Första gången Molly fick en pulka av honom var när hon var två år så pulkorna hållet alltså i snitt tre och en halv säsong. ^^

Nu väntar tre lugna dagar. Vi ska ha myskväll på nyår och ev spelkväll på fredag. På söndag träffar vi vänner. Dagtid ska jag vila. Barnen får leka med kompisar. De har knappt varit hemma sista veckan (bortsett söndag/juldagen) så det finns en del nya leksaker att leka med.  

(Från firandet i måndags.)

Kommentarer inaktiverade.

