Listan 2016

Mitt 2016
Fyllde i samma lista 2009201120122013, 2014 och 2015.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Snickrade en jordgubbsbänk helt själv (har gjort typ två grejer i trä sen jag slutade träslöjden i sexan). 

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Gav inga som vanligt.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Några vänner på förskolan fick en bebis. 

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Gran Canaria (Spanien).

6. Är det något du saknat år 2015 som du vill ha år 2016?
Hälsan.

7. Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
Minns det knappt, men jag har många gånger räknat fram den 19 juli för att ha koll på hur länge sen det var som jag ramlade i trappan och blev skadad i ryggen och svanskotan. 

8. Vad var din största framgång 2015?
Att jag lyckades reda ut trasslet i huvudet, hitta bättre förhållningssätt och att jag klarade av arbetsträningen! (Men tiden gjorde förstås mycket i själva tillfrisknandet också.)

9. Största misstaget?
Något jag haft sönder säkert.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har dels utmattningssyndrom och jag skadade mig när jag ramlade i trappan och fick gå i sjukgymnastik i flera månader. 

11. Bästa köpet?
Har jag köpt nåt mer än basgrejer i år?

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllopen (kläder, presenter, resor (och svensexan som F var på. Skitdyr!)).

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Spelkvällar.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2015?
Typ Mellolåtarna…

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Ska ju vara bra för typ allt. Missförstå mig inte, jag har yogat och grejat flera gånger i veckan, men jag skulle må mycket bättre om jag orkade träna som förr. 

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig.

18. Hur tillbringar du julen?
Med släkten här hemma.

19. Blev du kär i år?
Nej, inte i år heller. Vet inte hur många som känner sig kära efter femton år tillsammans? Mer kärlek/trygghet/tillhörighet. 

20. Favoritprogram på TV?
Bonde söker fru och Tro, hopp och kärlek.

21. Bästa boken du läste i år?
Min europeiska familj de senaste 54 000 åren av Karin Bojs.

22. Största musikaliska upptäckten?
Inget nytt i år. 

24. Något du fick och önskade dig när du fyllde år?
Bokashikompost!

25. Något du önskade dig men inte fick?
Vet ej.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Åt glass på Triumfglasscafét och promenerade i Jonseredsskogarna. (Första utflykten på länge.)

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag inte haft utmattningssyndrom.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2016?
Tights och koftor/tunikor/dyl. Yogabyxor…

29.Vad fick dig att må bra?
Min trädgård.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Orkar inte svara i år också.

31. Vem saknade du?
Syskonbarnet Selma! Vill träffa oftare men har begränsat med ork.

32. De bästa nya människorna du träffade?
Receptionisten på mitt jobb! Jättego människa. (Har knappt träffat några nya.)

Kommentarer inaktiverade.

