Postjul och preresa

Dagen efter julen tog slut för oss (sista firandet i onsdags) så gav min kropp ifrån sig en svag suck och så blev den som lealös. 

Sov tre timmar mitt på dagen igår. Låg ner större delen av dagen.

I natt vaknade jag dock med stress i kroppen för alla avvikelser i juletid har gjort att vi kommit efter i hushållsarbetet. Kunde somna om först efter två timmar samt en antecknad lapp och en del googlande av viktiga saker inför resan.

För direkt när första stressmomentet är över så kommer nästa, nämligen inför utlandsresan. Så många småsaker som ska fixas. Drygt tre veckor kvar (och tiden kommer bara säga slurp!)

Har alla badkläder? Skriva ut biljetterna. Ordna blomvakt. Låna böcker. Fixa guidebok. Ladda ner ljudböcker. Fixa en vakuumpåse till min kudde osv. Massa sånt. 

Men jag skriver ner och gör allt eftersom. 

Fredrik och Stella är och slänger returer, lämnar skänkes till second handaffären (har legat i bilen i en månad minst) och köper gerbilsand. Jag betalar räkningar, tvättar och planerar.

Jag blir så stressad av deadlines. Hinna hämta ut medicin i tid (finns det ens uttag kvar på receptet?), hinna köpa sand i tid, fixa ljus till luciakronan, undvika att maten tar slut osv. Resor och ännu större grejer som bröllop m.m. är värst tycker jag. Hatar när jag inte har vad jag behöver (medicin! Rena/hela kläder!) eller om jag får böter pga glömt lämna tillbaka en bok eller betala en räkning.  

Men om 3,5 veckor ungefär släpper pressen. Och sen är det lugnt till sommaren ungefär. 

Kommentarer inaktiverade.

