Jag kan inte göra flera saker samtidigt

Jag måste fokusera när jag lagar mat. Jag kan inte prata eller göra annat samtidigt, särskilt inte när jag följer ett recept.

Idag bestämde jag mig för att göra Stellas favoriträtt på förskolan, nämligen currysås (!). (När de hade retorik i höstas tog hon med en bild på currysås och berättade om sin favoritmat. Hon fick ljuga om att vi gör det hemma, men jag har inte ätit det sen skoltiden!)

I alla fall. Jag skulle göra en ny rätt och läsa från ett recept på mobilen. Då är det inte det bästa läget för en förklädesklädd entusiastisk medhjälpare i köket.

Särskilt inte en som först får curry i ögat och sen skär sig i fingret när hon skulle skära morötter. 

Åååååh! Kaosmatlagning är inte min grej!

Men maten blev god.

Avslutar med vårt nya fina underlägg. Ser ut som godis!

Kommentarer inaktiverade.

