Morötterna tog oväntat slut i helgen

Trettonhelgen gick bra. Jag överansträngde mig lite under julledigheten så jag har fokuserat på att vila och sova. 

Vi fick snö här i onsdags och det ligger fortfarande kvar! I fredags förvånade jag mig själv med att hänga med barnen och kompisen M med barn ut på pulkaåkning! Jag! Kallt! Pulka! 

Men det var trevligt att stå vid backen och prata och styra trafiken (köbildning i backen). Till slut blev jag dock väl frusen om fötterna pga hade gummistövlar med raggsockor pga stort hål i vinterkängorna och pga har inte kunnat köpa nya pga utmattad.

Tog ingen bild på det.

Idag var det dags för årliga shoppa-inför-resan-dagen. I år slapp vi köpa skor (!) och badkläder och annat. Det var mest jag som behövde påfyllning bland baskläder (måste ju ha 7 ex med mig av alla basplagg pga ingen tvättmaskin). 

Har inte kunnat shoppa på evigheter pga utmattad efter jobbet men idag löste vi det så att familjen släppte mig på Backaplan efter en tur till Biltema och sen åkte de till Clas Ohlson och Ikea innan de hämtade mig. 

Gjorde en klassisk Sara-shopping: körde på beprövade kort, dvs fyra stycken basic t-shirtar (2 för 149kr ni vet) och två långärmade tunna tröjor samt några ospexiga underkläder. 

Men jag köpte faktisk en tröja också! Försökte känna efter om den ”glittrar” så som man ska med KonMarie-metoden (utrensningsmetod). Vill inte köpa kläder jag inte trivs i. Provade typ tio tröjor som inte glittrade. Men jag tror att denna glittrade. Fina färger, fin att se på, tillräckligt långa ärmar och mjukt tyg. 

Jag hatar att köpa kläder.

Men jag har börjat hitta kläder jag gillar. Mjukt och bekvämt ska det vara. Har typ slutat med jeans och kör på med leggings och yogabyxor som under sjukskrivningen. 

Försökte hitta vinterskor också men det fanns inte så mycket att välja på. Den affär som hade rimliga skor hade bara kängor för inåtböjda tår. Jag vägrar gå och klämma in mina tår nu när jag vant mig vid hälsosamma skor. (Läs mer om hur moderna skor förstör fötter) (Jag har alltså inga särskilda skor, bara skor som är ganska breda framtill.)

Får väl fortsätta limma kängorna och/eller gå i gummistövlar när det är snö, bu.

Men barnen älskar snön. De har byggt en hel snögubbepark i trädgården.

Igår hade de hjälp av grannen och fastern (11 år). 

Det är gött med så här stora barn. Stella nöjer sig med att jag sitter i fönstret och tittar. Skönt att slippa stå där ute och frysa.

Snövargen

Jo, köpte vacuumpåse till resan också! Aldrig mer sova på andras obekväma kuddar! (Hittade en variant som går att tömma utan dammsugare, hade jag vetat att det fanns tidigare hade jag köpt för länge sen). 

Sen sträckkollar vi på Skam också. INGA SPOILERS! Tredje säsongen nu. Så himlans bra. Näst sista av säsong två var ju wow! (Sträckkolla för oss är att se 2-3 avsnitt för det är allt vi har tid med när barnen somnat.)

Kommentarer inaktiverade.

