Tröttsamt

Jag ska till tandläkaren idag tio i elva och behöver väcka mig nio för att hinna. Ska sedan vidare till jobbet, men slipper hämta-lämna eftersom Stella ska till en kompis.

Men det var ändå tydligen mer än min hjärna och kropp klarar av. Somnade inte förrän kvart över två och vaknade igen vid sex. Klockan är nu tjugo i nio och jag har inte somnat än. Suck!

Har försökt jobba lite hemma för att utnyttja tiden och bli mindre stressad men det är inte så lätt när datorn med alla filer är på jobbet. 

Måste dessutom till bibban idag eftersom det är sista dagen min reserverade guidebok finns kvar och då kan jag ju lika gärna gå till jobbet och hämta datorn. Misstänker nämligen att jag är sliten även i morgon. Ska nämligen jobba två dagar i rad eftersom Molly hade studiedag igår (sov dock fyra timmar på raken på dagen (men F passade på att jobba hemma eftersom han skulle till läkaren, besiktiga bilen och hämta). Och jag behövde sova igår eftersom jag var och shoppade i söndags (som också var nödvändigt).

Ja, jag inser ju varför jag är uppstressad. Inte lätt att somna med alla dessa krav i huvudet. 

Men det är på ett sätt skönt att jobba 25% istället för att arbetsträna, för nu kan jag jobba hemifrån om det behövs. Arbetsträning bör ju ändå utföras på plats om det ska ge någon effekt… (Men jag ska bara undantagsfall jobba hemifrån nu eftersom det finns en stor poäng i att fortsätta vänja mig vid arbetsmiljön och pendlandet.)

Blök.

Kommentarer inaktiverade.

