Reslängt och it-support

När jag nattade idag vände sig plötsligt Stella mot mig, spratt till i kroppen och sa att hon var så spänd på att vi ska åka i övermorgon. Appropå ingenting. Och visst är vi alla uppvarvade inför resan, vi pratar knappt om annat. 

Längtar verkligen till att slippa laga mat och städa en vecka. Ska bli så skönt! Hoppas bara att barnen äter lite bättre i år, varje restaurangbesök har nämligen blivit lite av ett tjatande ”ni måste äta lite till om det ska bli nån efterrätt…”,”om jag äter den där majshögen då?”, ”tycker att du kan ta lite fisk också”, ”neeeej!” osv. Våra ungar är inga höjdare på att äta direkt.

Har fortfarande ingen allvarlig resfeber/resångest som jag brukar få. Men denna gång har jag planerat och genomfört nästan alla förberedelser i god tid. Det underlättar. 

Åsså en annan grej.

Jag har blivit bokad på kunder för första gången på två år!! Ska jobba med sajten till ett stort internationellt företag som säljer hygienprodukter samt min gamla kund bilföretagets kundsupportsajt. Fick till och med välja mellan några olika kunder, men tyckte att ovanstående lät roligare än lastbilsföretaget som jag jobbat litegrann med de senaste månaderna. 

Känns bra att få komma igång och inte bara göra halvt meningslösa restsysslor med obefintlig deadline. 

Sen måste jag säga att för att jobba på ett stort internationellt företag som sysslar med datorer så är det förvånansvärt mycket problem med it:n hela tiden. Mailen, internet, wifi:n, tidsrapporteringssystemet… allt bara krånglar hela tiden. 

Jag har inte kunnat skicka in mina timmar på tre veckor eftersom två projektnummer saknas/krånglar. HUR SVÅRT SKA DET VARA? (Massa mail fram och tillbaka mellan mig, projektledaren och it-support.) Jaja, hinner precis hem innan den sista januari så att jag kan skicka in allt i tid. (Vi ska helst tidsrapportera varje fredag och absolut allra senast sista dagen i månaden, men det är inte så himla lätt ibland.)

Men i övrigt så är allt bra på jobbet. 

Och nu är det semester i tio dagar! (Tar en extradag eftersom jag alltid blir stressad med att komma ikapp hemma när jag kommer hem.)

Kommentarer inaktiverade.

