Härligt att vara här, vill inte åka hem

Livet är så lätt här på Kanarieöarna och resorthotellet. Särskilt nu när vi har släkten med eftersom ungarna lugnar ner sig (Molly får bra stimulans och sitt sociala behov uppfyllt och Stellas introversion slår igenom och gör henne lugn. Hon behöver som lillasyster inte spexa för att få uppmärksamhet).

Tre mål mat om dagen, bad, sol, ljus och sandstränder. Syskonbarnet Selma som charmar alla och shower för hela familjen. 

Jag har inte läst en enda sida i böckerna och inte målat ett sträck i målarboken, det har inte ”behövts”. Jag har all underhållning/stimulans jag behöver i sällskap och/eller saker att titta på (människor, släkten, naturen). 

Det känns piss att behöva åka hem i övermorgon. Vill inte hem till mörkret och kylan. Det har varit så skönt att slippa nariga läppar och händer, vantar och filtar. D-vitaminpåslag!

Men det är samma sak varje år. 

Får fokusera på det som är positivt och roligt hemma som vänner och övrig släkt, spela Overwatch och virtual realityspel, starta trädgårdsåret med försådd, titta på bra serier, kollegorna/gemenskapen på jobbet osv. Februari ser ut att bli en trevlig och lugn månad och sen är det äntligen vår.

De som är med är alltså min familj, mina syskon, syrrans man och dotter på 1,5 år, mamma som fyller 60 år i februari och som har bjudit oss allihop och hennes sambo.

Idag ordnade vi en överraskningspicnic på stranden med skumpa och presenter. I februari tar vi barn med henne på restaurang.

Tycker det är jättekul med generationsboende och generationsresor. Vi verkar vara den enda stora släkten på hotellet eftersom vi brukar sitta vid åttasitsbordet varje kväll (med två barn på kortsidorna). 

Hoppas att vi kan göra det igen!

Ps. Pappa fyller 60 i nov nästa år, svärfar året efter och svärmor om fyra år. Förväntar mig finfina släktresor nu framöver… ^^

Ps2. När det gäller utmattningen har jag klarat mig bra på en extra tvåtimmars sömn dagtid varje dag. Men idag på den sjätte dagen har jag varit tröttare och nu vid halv åtta fick jag gå och lägga mig i sängen igen. Men kroppen har hållit ihop oförskämt bra utan att jag har behövt overrida. Har simmat, yogat och promenerat istället för att städa/röja och driva runt familjerutinerna. Väldigt välgörande.

Kommentarer inaktiverade.

