Resdagen

Resan till Teneriffa blev rätt seg. Jag lyckades bara sova en timme pga spänd samt var tvungen att gå upp vid 03.00! F fick 1,5h och barnen 5-6h. Var groggy hela dagen men kunde inte sova på planet. Blev däremot pigg när jag kom fram, men det kändes som att jag inte kunde tänka och använda hjärnan.

Flyget var en annan historia. Vi kom dit halv fem och fick reda på att planet gått sönder. De fixade två mindre plan från Tyskland resp. Belgien och delade upp resenärerna. Min familj hamnade tyvärr på ”det andra planet” så vi fick åka fyrtiofem minuter efter övriga släkten. 

Sen blev flyget försenat och gick 8.45 istället för 6.30. Vi hade alltså varit vakna nästan sex timmar innan flyget ens gick (ca 30 min transport till flygplatsen).

Därmed hade vi varit vakna/rest 11 h varav 5h på flygplan och en timme med bil/buss. Segt!

Men jag hade faktiskt ingen reseångest alls! Terapi is the shit! (Ej flygrädd, men jobbigt med allt som kan gå fel med resor + rastlös). Tittade faktiskt på film på mobilen, det brukar jag aldrig ha ro till annars. 

När vi kom fram fick jag en välbehövlig sallad med jordgubbar och ost. Och massa sol i ögonen. Paradiset! Så värt allt besvär inför resan.

Kommentarer inaktiverade.

