En febrig robothund

Jag inser ju att vi hade ju väldigt tur med resan. Onsdag till och med avresedagens söndag var Stella sjuk i falsk krupp. Hon hade ansträngda luftrör, hosta och feber ons-fre och hosta lör-sön. Sen var barnen friska fem av sex heldagar på Kanarieöarna (men svåger M blev sjuk med feber och halsont i mitten av veckan).

I lördags fick Molly feber och ont i halsen. Men det gick ändå ganska bra med sista dagen och hemresan. Dagen efter fick hon dock falsk krupp-symptom med ansträngd andning och skällande metallisk robothundhosta.

Jag har varit hemma med henne två dagar nu och tagit tempen, satt henne vid ett öppet fönster vid behov och försökt truga i henne mat. Tempen ligger på cirka 38,5 när hon inte tagit medicin (som hon får om hon blir allmänpåverkad och slö).

Infektionen/inflammationen (?) har satt sig på stämbanden också, så Molly har nästan ingen röst. Vi har infört ett knacksystem så att hon kan nå mig när jag är i ett annat rum. Jag kan verkligen relatera eftersom jag tappar rösten själv ibland när jag är förkyld. Hatar när folk ska dra ur mig meningar ändå när jag inte kan prata. Så Molly slipper.

Men jäklarns vilken tur vi hade som fick de fem friska dagarna!

Hoppas på snabb tillfriskning nu. Falsk krupp är lite värre än vanlig förkylning eftersom barnen ofta blir rätt dåliga och man måste hålla koll på deras andning. (Stella var som värst nattetid, men dagarna är värre för Molly.) Tror det är andra eller tredje gången barnen får det.

Kommentarer inaktiverade.

