Sömnbrist och koncentrationsförmåga

Hur gör alla för att kunna jobba och koncentrera sig när de inte sovit tillräckligt? Jag har fått runt åtta timmar idag bara och det är alldeles för lite för mig. Jag gäspar, domnar bort, får suddig syn och var tvungen att äta sötsaker hela tiden för att orka jobba. (De hade måndagsfrukost i morse så jag hittade juice och plommon i köket.)

Vad jag förstår sover de flesta för lite och intar kaffe för att orka. Men är det hållbart i längden?

Slår ett slag för kortad arbetstid så att folk hinner både sova och hantera livspusslet.

PS. Kunde inte somna om i morse och sen hade jag en tanke om att vrida lite på dygnet. Men jag var SÅ seg på jobbet och hade svårt att komma till skott med arbetsuppgifterna. Det kändes så här allt som oftast förr i tiden, men nu har jag vant mig vid tillräcklig sömn i och med utmattningen. I’m never going back (and never having a baby again). Min koncentrations- och initiativförmåga är faktiskt mycket bättre än vad jag tidigare trott, men bara jag får tillräckligt med sömn.

Kommentarer inaktiverade.

