Nu får jag ömka lite

Okej, jag tar tillbaka det där med att förkylningen inte är så jobbig dagtid. Jag kan inte ligga ner ordentligt för då slemmar det i halsen och munnen så jag måste halvligga och det funkar sämre för utmattningen.

Periodvis har jag sjukt ont i gommen. Vet inte om det beror på kall uteluft, Otrivin Comp eller en kombo, men det har gjort vansinnigt ont när jag gått till och från förskolan igår och idag. 

Och näsan är som vanligt vid förkylning, dvs jobbig.

Deppar lite på ”mitt rum” som jag har börjat kalla det, dvs sovrummet. För idag blev jag så där totalt utsliten av att ta mig hem och jag ville nästan lägga mig på hallgolvet. Men eftersom det känns ovant numera så måste ju detta vara en stor förbättring. Jag tar alltså inte ut mig lika mycket längre vid hämtning. (Och numera hämtar jag två barn på två platser pga har en nioåring (som är rädd för allt så som nioåringar brukar vara) (så hon vågar inte gå hem själv längre)). 

…förutom såna här dagar då jag är förkyld och ägnar två timmar till att rensa ut allt krafs i Mollys rum. (Shit vad hon samlar på sig saker. Rensar nog där fyra gånger per år.)

Krya på mig!

Kommentarer inaktiverade.

