Tillfälligt sängliggande igen

Efter några tunga dagar (info kommer så fort jag fått besked) känns det bättre psykiskt, men nu kommer kroppen i kapp.

Har tydligen spänt mig, sovit dåligt och ansträngt mig för nu är jag sängliggande igen. 

Redan före onsdagen fick jag magkatarr med illamående efter måltid några dagar på raken så jag kände ju att något var på gång. (Vi ska inte skiljas!)

Känns inte kul att vara tillbaka i sängen dagtid nu efter några månader som upprätt med nån timmes vila här och där. 

Mitt ”altare” med positiva saker + en kartong med grejs som ska sorteras till vinden.

Klarar inte av att träna längre och måste overrajda med godis om jag behöver gå ut, t ex till förskolan. 

Men samtidigt så vet jag att jag återhämtar mig snabbare numera och att jag kommer att vara piggare igen om några dagar så länge belastningen utifrån inte blir alltför stor. 

Så jag får helt enkelt bida min tid här i sängen. När kroppen vilat klart är jag klar. Det går inte att skynda på. (Gäller hela läkningen efter utmattningssyndrom, det enda man kan göra är att ge kroppen goda förutsättningar.)

Kommentarer inaktiverade.

