Ledset avsked

Det var jättejätte-JÄTTE-jobbigt att åka in till kontoret och packa ihop idag. Mycket värre än vad jag trott (och då är jag ändå en neurotisk person som ofta oroar mig i förväg för saker). Började känna stressyrsel på vägen dit. Har sovit dåligt i flera nätter nu och kroppen har varit spänd och dränerad. Magen kajkade ur igår. 

När jag kom in i mötesrummet med personalchefen så bröt jag ihop. Satt och snyftade större delen av tiden och E blev väldigt berörd.

Hon sa att de var jättenöjda med min insats och att hon verkligen tycker om mig som person. 

Det känns skönt att uppsägningen inte kommer från mina chefer utan från högre instans (utanför Norden). Hon ville hjälpa mig på alla möjliga sätt, även i framtiden och kramade mig flera gånger. Hon mindes även sitt första intryck av mig när hon var nyanställd och jag skulle lära henne att editera jobbanonser i EPiServer. 🙂 (det hade jag glömt.)

När jag gick ner till min plats för att fortsätta packa ihop mina grejer och Fredrik ringde bröt jag ihop igen. Fick gå till vilorummet och prata. (Inte första gången jag gråter där så att säga…) 

Några kollegor kom fram och berättade hur chockade de var (berättade på Instagram i natt för att förvarna dem) och några andra har skrivit på nätet. 

Det kändes helt sjukt att deleta filer på datorn och lämna kvar den bredvid min nyckelbricka och nyckeln till cykelförrådet. Nu kan någon annan få min högt eftertraktade stol och plats. 

Plockade ner teckningar och foton från skärmväggen och pillade loss klistermärkena från datorn. 

Grät hela vägen hem. 

Fy fasiken. Känner mig inte alls redo att lämna det stället. Trodde att jag hade 1-2 veckor kvar. Trodde aldrig att jag skulle bli varslad. Inte med mina 6-7 år på företaget. 

Har även fått kontakt med en kollega och kompis som är sjukskriven (för utbrändhet!) just nu. Hon är också varslad. Sa att hon får komma och jobba hos oss sen. ❤ 

Men positiva nyheter är att nu är det klart att jag ska bli timanställd hos min mans företag. Han hade möte med de två sista delägarna idag och de var positiva (jag blir deras första anställd). Så nu ska vi greja dator, mailkonto, telefonabonnemang*, anställningsavtal osv. Känns bra att få det klart. 

* = såg på kontraktet att jag måste lämna tillbaka mina grejer idag och blev lite orolig över att bli simkortslös. Men personalchefen sa att jag får chansen att fixa ett nytt abonnemang innan de rycker ”sladden”, tacksam för det! 

Kommentarer inaktiverade.

