Lite trassligt nu

Det är lite för mycket att tänka på just nu. 

Arbetsbefriad sen en vecka och inte särskilt ledsen eller bitter längre, men desto mer nervös och spänd inför mitt nya jobb.

Idag fick jag reda på att Fs jobb inte kunde anställa mig trots allt så nu får jag ställa om i huvudet till pappas företag. Men det blir nog bra det med.

Jobbar just nu med mitt produktblad som ska spridas till potentiella kunder. 

I kväll är det stämma i föräldrakooperativet och jag sitter med som protokollförarare för femte och sista gången. Känner att alla diskussioner är irrelevanta för mig nu när Stella bara har 3,5 månader kvar, men jag ska ändå göra mitt jobb. 

Räknar ihärdigt ner till förskoleslutet. Vi har trivts bra i gänget, har fått nya kompisar vi träffar på fritiden och Stella har fått en riktigt bra förskoletid, men nu ska det bli skönt att slippa fritidsarbete, städdagar, möten, hämta-lämna-promenaden om 1km och jourer. Snart är åtta förskoleår till ända! (Och skolan ligger nära.)

En jobbig grej är att jag vuxit ur massor av mina kläder (tack utmattningssyndrom…😒) och efter KonMarie-rensningen av garderoben försvann kanske 3/4. Det var okej eftersom jag inte har något emot att använda utvalda plagg ofta, men de slits snabbare då. Många av de plagg jag köpte för några år sen har börjat trasas sönder till en nivå där tyget är så sprött att det inte är någon idé att laga. Summering: jag behöver köpa nya kläder eftersom jag snart inte har några hela kläder kvar. 

Samma sak med skor. Och jag kan inte köpa skor och kläder på nätet pga behöver kunna prova. Men jag har efterfrågat hjälp med att hitta längre än till KappAhl. Hoppas bara att jag hittar ork också. När det gäller skor har jag bara ett par tygsneakers som är hela (opraktiska vid regn) och ett par lagade gummistövlar. Men nån dag ska jag ta mig till en affär och ha tur och hitta lämpliga 42:or som inte klämmer på tårna pga smala framtill. (Min jakt på vinterskor gick inte bra i vintras.)

Sen är det allt annat som pockar på uppmärksamheten, som misslyckade sådder, scouterna, läxor, Stellas humör, läckage i vardagsrumsfönstret, Fs företags momsdeklaration som tog hela kvällen igår, förkylningar, dammallergiska gerbiler (som fått nytt spån nu), krånglande mage och annat. 

Men det tillhör väl livet antar jag.

Önskar bara att det kunde bli lite mer stabilt och att vi kunde få klart allt med kontraktet så att jag kan få hem dator, mobilabonnemang och mailadress så att vi kan ragga uppdrag och sätta igång. (Blev ju av med jobbdatorn så växlar nu mellan en stationär dator i källaren och en nästan lika stationär gammal laptop i vardagsrummet som man inte får dra ur sladden ur, för då dör den inom fem sekunder.)

2 kommentarer till Lite trassligt nu

  1. Tant Sviskon skriver:

    Tipsar om Bekväma skor på Stampgatan. Jättebra affär för den som inte har helt standardmässiga fötter.

    Liked by 1 person

  2. Sofie skriver:

    Kan rekommendera att leta skor på Skohuset i Lerum, oerhört välsorterad butik med många olika storlekar och bra priser och service.

    Liked by 1 person

Kommentera

