Vad som händer

16 mars, 2017

Det har varit en del att fixa med den senaste veckan. 

Fick ju börja om när vi i tisdags kom fram till att jag skulle anställas hos pappas företag istället för Fredriks. Men efter det har det å andra sidan gått snabbare. 

Här är listan:

Det jobbiga är alla moment 22. Så länge jag inte har några uppdrag så är det svårt att fixa det som ska betalas av uppdragspengarna (arbetsredskapen), men jag kan ju inte söka uppdrag utan dator, mobilnummer osv. Anställningsavtalet och alla villkor från försäkringskassan har också krävt sina samtal. Jag är glad att Fredrik och pappa hjälper mig. De har bättre koll på företagande än jag.

Men idag ska jag iaf hämta ut min nya ultrabook-laptop (glad att F tvingade mig till elektronikaffären igår för att ”klämma”. Var på väg att beställa en tung 15″ eftersom jag trodde att jag ville ha det. Nu blir det en tunnare och lättare 14″.) Vi ska även fixa ett tillfälligt kontantkort (suck!) och så får jag flytta över numret till ett företagsabonnemang när uppdragen börjar rulla in.

Sedan har jag försökt fokusera på översta punkten, ett produktblad som presenterar mina tjänster och fungerar lite som ett cv. 

I och med detta har jag fått gnugga liv i mina insomnade InDesign-kunskaper från 2009 och layouta och designa ett kreativt koncept för min filial inom pappas företag. (Jag frilansade med design/webb/copy/layout m.m. under 2009 innan jag fick mitt förra jobb.)

Kreativa designkoncept är inte min grej så att säga. Men det blev rätt bra till slut med en del hjälp av Fredrik. (Layout utifrån ett givet koncept är dock roligt, det har jag med bland mina tjänster.) 

Om en stund ska jag och F åka på möte med ”en bra typ” som vi blivit rekommenderade. Nu är det nätverkande som gäller för att få nys om uppdrag. (Har redan massa trådar ute tack vare F och pappa.)

Ska bli skönt att få pricka av några punkter ikväll. Blir ”lätt” stressad av såna här saker, ja.

