Många nya intryck men ingen hjärntrötthet

Galen dag för att vara jag. Först åkte jag och F till ett kontor på Lindholmen för att träffa en person som jobbar med rekrytering och nätverkande. Jag fick pitcha min kompetens och visa mitt nyproducerade produktblad som han gillade skarpt.

När jag pluggade till informatör/kommunikatör för tio år sen sa de att det var jättetufft att få jobb, men idag räknade personen på rak arm upp sju-åtta företag som han skulle höra med som behöver hjälp med olika text/kommunikationsprylar. Jag har dessutom hört från flera att det behövs folk som kan editera webbplatser och skriva tekniska manualer. Skönt att det finns ett behov! 

Ska nu bara hitta uppdrag som passar ihop med deltidsarbete mestadels hemifrån. 

Efter mötet åkte vi tillbaka in till stan och gjorde en ärenderunda. På mindre än en timme hann vi köpa busskort, hämta ut min dator, köpa kåsa till Mollys scoutträffar och fixa ett nytt mobilnummer. Sen fortsatte jag på egen hand och köpte skor (äntligen!). Gick bara in i en affär och tog första bästa som var rymliga i tån (sneakers!). 

I bokhandeln träffade jag en fd kollega och så fick vi beklaga oss lite över att jag behövt sluta. Kul att träffa henne igen, visste inte om det skulle bli så iom min snabba sorti.

Och på spårvagnen hem träffade jag dessutom svågerns fru.

Så det blev många pratstunder och fixade ärenden på kort tid idag. 

När jag hämtat barnen och varit ute i totalt fyra timmar stöp jag i säng och somnade t o m en stund. Efter två timmar orkade jag mig dock upp för att laga mat. Och nu efteråt har jag varit pigg. Men räknar ändå me lite trötthet de närmsta dagarna.

Men ändå, en sån där utflykt hade jag aldrig klarat för ett halvår sen. Jag kunde ju inte ens vara i stan då utan att bli överstimulerad. Nu klarade jag av nätverksträff + kollega + släkting + besök i åtta affärer och sen hämta båda barnen. 

himla gött att ha blivit lite friskare!

Kommentera

