Mamma-Mollydag

Idag delade vi upp oss med varsitt barn. Det är något vi borde göra oftare, men pga utmattningen har det inte blivit så.

Fredrik tog med Stella till stan. De lekte på Plikta (lekplats), gick på café och köpte några grejer.

Jag och Molly gjorde det där som vi alltid pratar om men aldrig hinner. Vi pusslade och gjorde t-shirttryck. 

Vi pusslade klart kattpusslet som legat framme en månad (inte helt lätt eftersom det saknas 11 bitar, varav fem kantbitar) och vi skrev ut bilder, skar ut dem med skalpell och använde som schablon. 

Blev supernöjd! (Det är jag som målat på tröjorna och fyllt i på frihand.) 

Det är alltså en AT-ST och en AT-AT, robotliknande transport- och stridsfordon i Starwars. Älskar mechs, gångare och robotar

Utskriften av Mollys gerbilunge såg så riktig ut att vi fotade och skickade till F. ”Kolla vad vi hittade i gerbilburen!” Han blev lite kallsvettig sa han… ^^

Sen efter tre-fyra timmars pyssel och pussel så gick jag och vilade och Molly kollade på TV. Tänk vad mycket man (jag) orkar nu när jag inte är lika utmattad längre! Känns helt fantastiskt! ❤

Kommentarer inaktiverade.

