Mina nya arbetsdagar

Dagarna som deltidssjukskriven har börjat bli ganska rutinartade nu. Jag och Fredrik har bytt så att han bara hämtar barnen en dag i veckan under en period eftersom det passar bättre med mina sömnvanor nu när jag jobbar varje dag. Så alla dagar utom onsdagar ser ut så här:

Lägger mig runt halv elva-halv tolv och somnar runt halv ett-ett. (Kvällsmänniska, vill hinna umgås på kvällen och spela dataspel.) Sover fram tills halv tio-elva beroende på om jag legat vaken på natten. Vaknar alltid av att de andra går upp på morgonen, men somnar om inom en timme.

Efter frukost, påklädning och UNDANPLOCKNING AV VARDAGSRUM (grrr!) så kan jag börja jobba. Kan inte jobba om det är stökigt runt omkring. Helst ska ju barnen städa efter sig på kvällarna, men det är si och så med det.

Lyssnar på Krewella (typ house/Swedish House Mafia) och sätter mig i soffan med min rosétonade nya dator.

Vid två-tre äter jag lunch/mellanmål och kanske vilar en stund. Vid halv fyra hämtar jag barnen. Sen går jag raka vägen upp till sängen och vilar eller slumrar nån timme. Barnen brukar varva ner med tv/ipad.

Sen är det matlagning och/eller kvällsrutiner.

På detta sätt får jag ihop 2-4 timmars arbete per dag. Fantastiskt vad jag kan hinna/orka med helt plötsligt när jag inte behöver pendla till jobbet. Jag sover också mindre än tidigare.

På onsdagar går jag upp vid sju, lämnar barn, äter frukost och inväntar sömntåget. Brukar somna igen vid nio-halv tio och vakna vid tolv-ett. Sen kan jag jobba på till fyratiden eftersom Fredrik hämtar. Lagar mat och sen skjutsar Fredrik Molly till scouterna vid fem.

Så ser det ut. Inte så jättespännande kanske, men skönt för mig som så länge inte haft några bra rutiner pga all vila som ska in i schemat hela tiden.

 

 

 

Kommentarer inaktiverade.

