Två grejer

1. Ni vet att jag bor på tre våningar och att jag inte orkat gå i trappor särskilt mycket de senaste åren? En lösning på mitt problem med att hitta läsglasögonen, mobilen, lypsylet m.m. blev något så enkelt som en påse i höstas som sedan blev en liten väska/necessär som jag fick av svärmor i julklapp. 

Den är briljant! Jag tar med den överallt och har alltid med allt jag behöver. Snygg är den också, särskilt med pärlnyckelringen föreställande en kalla som jag fått från Molly. Mycket pillvänlig. 

Vad har jag med då? Glasögonen, mobil, handkräm, salva, lypsyl, läkerol mot illamåendeattacker, penna, anteckningsblock, öronproppar, näsdroppar, medicin m.m. 

2. Fick nytt telefonnummer i torsdags och det känns som att alla telefonförsäljare bara väntat på att mitt nya nummer ska aktiveras, helsike vad de ringer! Som tur är har jag en app som meddelar när det är telefonförsäljare så att jag slipper svara. Anmälde mig till Nix redan inom ett dygn men det tar ju tre månader innan alla uppdaterat sina register. 

Hur orkar folk med att inte vara nixade? Varför finns ens telefonförsäljare? (Med utgångspunkten att ingen borde gilla dem, att alla nixar sig och att det inte blir lönsamt att ha telefonförsäljning.)

Men det är väl samma sak som att det finns folk som fortfarande tar emot reklampost. Jag har ”nixat” brevlådan, adresserad direktreklam, mobilen och stänger av alla nyhetsbrev och reklammail direkt när de hamnar i mailboxen. Hatar reklam och tjat.

Kommentarer inaktiverade.

