Ett icke-tårdrypande farväl

Idag gjorde jag en tung sak som jag verkligen inte alls ville göra, nämligen att säga hejdå till mina kollegor. 

Som jag skrivit tidigare så ogillar jag att stå i centrum och det är ju aldrig kul att riskera att gråta offentligt. Är en väldigt känslig person helt enkelt. 

Men för de andras skull så gick jag dit idag och var med på en lunch med fjorton personer ur teamet. D som också blivit uppsagd var också med. 

Det kändes bra när jag väl var där. Lite nervös för att få mycket fokus och nåt tal/present som skulle bli alltför tårframkallande. Men det gick bra. Fick ett presentkort på Science fictionbokhandeln och det var ju perfekt! (Där finns både nördprylar, spel och sf-böcker.) De känner mig. 🙂

Efteråt blev det kramkalas och en kollega som avvek tidigt messade mig nu på kvällen och sa att han inte är bra på att säga hejdå. Samma här, kunde det inte räckt med ett mess från mig också? 😉

Nä, men är väl ändå glad att jag gick idag. Nu har jag fått closure på riktigt. En ordentlig förklaring förra veckan (backa i bloggen) och ett hejdå. 

Det tråkiga är bara att det är så många kollegor som inte kunde vara med idag, nämligen de som hann sluta under min två år långa sjukskrivning. Känns inte som att jag fick säga hejdå till dem och att jag inte riktigt hade fattat att de inte skulle vara där när jag kom tillbaka i höstas.

Så på ett sätt inser jag ju att det inte räcker med ett meddelande på nätet/mailen utan att det kan vara bra med ett hejdå irl…

Men nu är det klart och mina nya två kollegor kommer jag att träffa oavsett hur länge jag blir kvar i företaget eftersom det är pappa och hans sambo. (Mycket trevliga kollegor det med, även om vi inte delar kontor pga 120 mils avstånd.)

Kommentarer inaktiverade.

