Kognitiva besvär igen

Nu är det för mycket igen. Det är det ju ganska ofta, men feb-mars brukar ju annars vara rätt lugnt när det gäller helger, möten, födelsedagar och åtaganden och det är skönt.

Jag har gjort flera tabbar den sista veckan och jag märker att hjärnan inte hänger med. Känns som klister i huvudet och att information inte stannar kvar. 

Samtidigt är det ju väldigt mycket. Bara till idag var det påsklovslapp, bild till Stellas retorik, strumpor till brandövning, busskort till Mollys bibbanbesök och nåt mer jag glömt. Jo, läxan. Vi hade en genomgång igår men sen glömde jag bort allt (och F fixade allt utom läxan och påsklovslappen i morse). 

Det har varit mycket med frilansandet, barnen, scouterna, vardagsrutiner, shopping (har ju vuxit ur nästan alla kläder!), helgaktiviteter och uppsägningen. Inte konstigt att det blir rörigt.

Idag ringde städföretaget och sa att jag betalt in hela summan före rutavdraget och att de ville föra tillbaka hälften.

Det blev droppen. Så här rörig är jag inte.

Så nu ska jag tagga ner.

Nu när jag har så fria arbetstider så känns det lite som när jag pluggade: ”jag kan alltid göra mer.” Jag använder Toggl som klockar arbetstiden och där ser jag svart på vitt att jag kanske bara har fått ihop 2h på 4h när jag drar bort pauser som tvätt, bloggande, lunch, vila osv. Stressande.

Samtidigt så har jag faktiskt gjort en arbetstidsökning från 7,5 till 10-15h/v (som blev möjlig när jag slutade pendla) och just att jag inte tydligt avgränsat det förvärrar nog situationen. 

Så nu har jag bestämt att riktlinjen är 10h/v och cirka 2h/dag närmsta veckorna. Om jag gör något liknande som ett möte, dagisjour, vårdbesök eller liknande som inte räknas till fritid så motsvarar det arbete. Är jag riktigt utmattad så tar jag ledigt. Hälsan går alltid först.

Stellas koja

Jag har inget kunduppdrag än utan jobbar med olika företags/säljgrejer samt interna projekt till företagets arkitekt. 

Bestämde med F idag att vi ligger lågt med införsäljningen eftersom jag behöver varva ner lite nu. Vi har några trådar ute, men kan vänta lite. (Jag har ju avgångslön i fyra månader.)

Pratade för övrigt med en fd kollega igår om symptom på utmattningssyndrom. Att hjärnan börjar bete sig konstigt är ett tydligt tecken, då är det verkligen dags att göra något. Så det ska jag göra nu. (Och blir det ännu värre får jag sluta jobba en period.)

Kommentarer inaktiverade.

