När man är undantaget

12 april, 2017

Molly har haft sin två år äldre faster här hela dagen idag pga påsklov. När hon åkte hem blev M lite gnällig. Vi försökte hitta olika orsaker och provade sen med den grej som hjälper de flesta av oss i familjen: ”du kanske behöver vara själv lite?” (Med tanken att få slappna av och gå ner i varv.) Molly 9 år svarar:

”Nä, för jag är inte introvert!”

Ps. ^^ Härligt med medvetna barn som snappar upp de här sakerna. Vad bra jag hade mått av att få lära mig om introversion redan som barn. Det hade sparat mig en massa lidande. (Var runt 29-30 när jag fick lära mig mer om det.) Molly tillhör ju undantaget i vår familj.

Nya sovrummet

12 april, 2017

Nu är nya sovrummet i tillräcklig ordning för några bilder. Det saknas tavlor på en av väggarna samt något att ha i hyllan, men det kommer.

Jag trivs fantastiskt bra här. Rummet har en underbar energi. Fin utsikt har jag också (även om trädgården är rätt stökig för tillfället pga Stella).

Panoramabilder pga 5 kvm litet rum. Sängen är 160 cm bred och här sover jag och Stella (som är 5,5 år men jag hoppas på fler härliga samsovningsår). Fönster i söderläge. Mysig lila matta från Mollys rum. Gardinerna hänger kvar från Stellas rum, men jag gillar dem.

Mobil med tranor som jag gjort av bokblad (obs. från en trasig Mästaren och Margarita-bok).

Bilder på Stellas nya rum och Mollys nya möblemang kommer när vi är klara med dem.


