Det blev inte bra

Efter tre ansträngande veckor och tre dagars försök till vila åkte jag på påskfirande igår. Efter ca 1,5h fick jag lägga mig och efter ytterligare en stund fick jag ge upp och åka hem. Sov sedan 2,5 utmattade timmar och vaknade inte förrän sju på kvällen. 

Idag skulle jag ha åkt på påskfirande nummer två men efter tolv utmattade timmar i sängen kunde jag knappt lyfta armarna eller sitta upp. Lyckades duscha och äta frukost men sen fick jag återgå till sängen. 

Så här har vi dagens utsikt.

Känns ledsamt och bittert att det blev så här. Var ovanligt pepp den här påskhelgen men nu lär jag bli sängbunden flera dagar.

Det är illa när jag får beställa upp yoghurt till sängen för att jag inte klarar att gå upp och än värre när jag måste be om ett sugrör för att jag inte ens orkar sitta upp och äta med sked.

Fick t o m be barnen prata lägre för jag fick ont i öronen när de pratade med helt normal samtalston bredvid mig. Så de började prata superlågt. (Älskade barn!)

Jag har verkligen tagit ut mig dessa veckor. Har overrajdat massa gånger senaste veckan för att bli klar med barnens rum.

Men å andra sidan. Det är ju så här jag måste göra för att testa var gränserna går. Mitt handlingsutrymme ändras hela tiden i takt med att jag tillfrisknar resp. gör för mycket. Förhoppningsvis lär jag mig något samtidigt. (Men jag känner mig ju samtidigt dum som inte satte stopp i tid.)

Så vad ska jag då göra denna påskafton?

Jag har just lyssnat klart på bok tre i Lövbergaserien om en familj på 1600-talet. Läsvärd! Är glad över att det blir en bok 4 och ev 5 också. (Googlat) Får fortsätta med nån annan ljudbok. 

Sedan blir det surf på mobilen, titta på molnen och mobilspel. Youtubeklipp kanske? 

Sova blir det säkert också. 

Hoppas att jag kommer på benen ikväll och att jag åtminstone orkar röra mig i morgon. Så jobbigt att knappt ens orka gå på toa eller hämta mat. 

Jag hatar utmattningssyndrom.

En kommentar till Det blev inte bra

  1. riktliv skriver:

    ❤ Stackars dig ❤ Fuck utmattning. Precis som du har jag svårt att hitta tacksamhet i att vara drabbad.

    Liked by 1 person

Kommentera

