Ett försök att minska bördan

Appropå förra inlägget. Har nu dealat med Fredrik och delat upp kommande aktiviteter mellan oss. 

Vi brukar ju göra så, men många grejer har hamnat på mig pga mer upplevd fritid eftersom jag är sjukskriven. Men nu är det ju tänkt att jag också ska hinna jobba resp. bli frisk (också ett viktigt uppdrag) och cirkeldiagramet över mitt dygn visar att jag inte har mer tid än heltidsarbetande skolbarnsföräldrar. Så nu får vi dela rakt av. 

Fredrik fick därmed ta drop-in-besöket på fritidset Hajen, ett av två tandläkarbesök på samma vecka och skolavslutningen. 

Själv tar jag ett tandläkarbesök, förskolefamiljeutflykten, barngruppsjouren och de två sista styrelsemötena. 

Båda går på Mollys utvecklingssamtal pga nyfikna (ny lärare + resultat från treans nationella prov) och på förskolans gårdsfest/avslutning. 

Skönt att slippa avslutning för dansen resp. kören iaf (jobbigt när Molly gick i båda).

Sen sa jag att jag till skillnad från tidigare år kommer att prioritera en av de två släktfödelsedagarna som inträffar den 3e och 6e juni. (Åker till den släkt jag inte kunde träffa i påskas när jag kraschade efter ett besök hos andra släkten (inte pga släkten dock! ^^) Om jag råkar vara pigg kan jag följa med, men annars sparar jag min energi till ett av kalasen. 

I övrigt är det min födelsedag, två jourer (ska boka städhjälp), ytterligare en födelsedag, studiedag, klämdag 5/6 och sist men inte minst midsommar under årets stressigaste veckor (29 maj till midsommar). Varför, varför, varför ska halva Fs släkt fylla år i juni samtidigt som alla avslutningar, skolutflykter osv är? 

Vi ska för övrigt få en ny medlem i släkten. När de började prata om början av juli så började jag svettas, tänk om hen kommer för tidigt? Men sen blev svågern med fru framflyttade en hel månad så nu är det nog ”bara” barnens andra kusin och deras gammelmormor som fyller i samma veva (5 aug, 14 aug)… OMG. Vad är det för fel på januari? Vi firar ingen som fyller år i januari och en som fyller år i vardera februari, mars, april, maj, november och december. Varför varför fyller alla i släkten år mellan juni och oktober?

Jaja. 

Några stressmoment är borta iaf. 

Ska bli skönt när barnen går ut skolan så man slipper det här varje år. (Födelsedagarna kommer att bestå så länge jag är ihop med F eftersom det är hans föräldrar och syskon som fyller år, och föräldrarna är inte ens 60 år.)

/bitter och pressad

Kommentarer inaktiverade.

