Hjälp till en spänd kropp

Det bästa jag vet för en spänd kropp (där den omedelbara anledningen att spänna sig är över) är ett träningspass så att man blir trött. (Motion är bra till typ allt, läs boken Hjärnstark.)

Sen yoga och/eller stretch och därefter fixa ökad blodcirkulation genom att rulla på massagerullen (foam roller). 

Andas djupt, slappna av i musklerna och spänna av. Kroppen blir lugn(are).

Synd bara att den spända kroppen gör mig utmattad och att motion inte funkar då (det stressar snarare kroppen) och att jag därmed hamnar i en ďålig spiral. Inte helt lätt att ta sig upp och komma igång med träning och avslappning då. 

Men nu har jag efter mars-aprils dåliga mående kommit över kanten igen och in i den goda spiralen. 

Träning i söndags, yoga i tisdags, löpning igår och motion + yoga idag. Kroppen börjar komma till ro. 

Jag behöver träningen för att må bra. Jag får respons direkt. Kroppen bara sprutar ut lyckohormoner och välbehag när jag får ta i lite. Skam att just jag som älskar träning knappt har kunnat träna på 3,5 år pga den här nedriga sjukdomen. Kunde den inte tagit en soffpotatis istället?

Hoppas att den goda spiralen varar länge den här gången.

Kommentarer inaktiverade.

