Prylar alltså

Shit vad mycket energi och plats de tar. Denna helg har vi bli av med-helg eftersom vi äntligen fått tillbaka bilen från verkstan + att jag har fått nog. 

Jag har några lådor i förrådet där jag lägger grejer som ska skänkas, slängas eller till återvinningscentralen (t ex teknikskrot) och de svämmade över i veckan. Fredrik rensade även ut sin garderob för två veckor sen och vi behöver slänga gamla uttjänta möbler som legat i carporten uppemot ett år.

Ja, antar att alla har den där skräphögen nånstans. Tidigare har vi alltid haft den i förråd, men nu syns den mot gatan. Lite smått pinsamt till slut. 

Ska bl a slänga en gammal fotpall, en uttjänt matta, en trasig sängbotten, en bildäcksgunga, en gammal skrivare, en trasig spaljé och andra skrymmande grejer. Snart kan vi gå inne i carporten igen. Idag blev vi av med alla kartonger som legat där ett tag.
Längtar även tills svågern flyttar till nya lägenheten så att de kan hämta en skänk, en bokhylla och barnmatstolen (de ska få en bebis i sommar). Stora skrymmande grejer som vi vill bli av med. ”Bara” sex veckor kvar nu.

I sommar när hyllan ryker kan jag fortsätta rensa på vinden. Vi har bl a miljarder med leksaker där som ska ut. Brukar rensa vind/förråd varje sommar sedan tiotalet år och i år ska jag rensa enligt Kon Marie-metoden så det blir extra mycket som ryker. 

Ut med grejset bara! Så himla skönt att få det gjort.
Ps. Och sen är det jätteviktigt att inte fortsätta shoppa prylar som det inte finns ett reellt behov av (eller som man älskar). Annars fortsätter man ju bara att fylla på. Vi planerar inköp noggrannt och går aldrig i affärer i onödan. Har t o m slutat gå på loppis om jag inte är ute efter något specifikt. Vill inte ägna min tid åt att shoppa, laga, förvara, transportera och slänga. Det räcker gott med det som behöver finnas hemma. 

Kommentera

