Överraskande förbättring

Jag mår bra. Jag är pigg. Jag känner mig lätt i kroppen.

Jag har inte haft tyngdkänslan i bröstet på flera dagar. Istället känner jag en slags pirrande lätthet i kroppen. Som att jag ska fladdra iväg. Väldigt ovanligt för mig som känner mig som under en bautasten hela eller delar av dagarna sedan 3,5 år tillbaka.

Samtidigt är jag lite rädd för det pigga. Tänk om det är stresshormoner och falsk pigghet?

Men samtidigt så känner jag mig inte stressad, så jag hoppas att det är en äkta pigghet. 

Tvingar mig själv att vila med jämna mellanrum. Vill inte utnyttja läget och bli sjukare igen. Varvar aktivitet med vila precis som vanligt. 

Vad är skillnaden då?

Jo, jag tror att det handlar om det jag skrivit om några gånger nu. Avsaknad av oro och ångest. För dessa två är väldigt dränerande. 

Detta tillsammans med minskande av overrides (har t ex börjat natta de flesta kvällar mot att F lagar mat eftersom det är dränerande för mig) och färre stressorer/bullriga miljöer verkar ha gjort susen. En positiv spiral av ork, minskad frustration, mer glädje, tilltro och bättre tankar. Peppar peppar. 

Familjelivet är lika rörigt som tidigare, men jag har lärt mig att hantera det bättre nu de senaste veckorna. 

Kolla bara hur humörappen ser ut för maj månad. En normal månad har jag ungefär hälften/hälften av bra- och sådär-dagar. Orange toppendagar har jag max en i månaden…

Jag har nästan haft bara bra dagar två veckor i rad!

Håll tummarna nu! Efter alla dessa år är det verkligen min tur att bli frisk och få en normalfungerande vardag.

One Response to Överraskande förbättring

  1. riktliv skriver:

    Grattis till ett bättre mående. ❤

    Liked by 1 person

Kommentera

