Vad är det som händer?

Igår kopplade jag ihop två grejer som jag inte tänkt på tidigare. Vissa dagar får jag ont i nacken/käkarna av att ligga och läsa för barnen vid nattning och andra dagar får jag ont runt örat av hörlurarna (som jag har när jag spelar dataspel, stora gaminglurar). Eller ja, det kan vara samma dagar också, som igår t ex. 

Jag tror att det beror på att jag bitit ihop käkarna av spändhet tidigare under dagen/natten.

Men jag har inte varit så spänd på sistone. Förutom på nätterna då av någon konstig anledning.

Jag vaknar sedan några dagar på rygg (!) (händer ju aldrig annars!), stel som en pinne med hårt spända ben och käke. Varför spänner jag mig när jag sover?

Drömmer nya drömmar också. Jag har drömt samma tiotalet drömmar i många år nu, men plötsligt dyker helt nya drömmar upp, det är jätteovanligt. (Jag analyserar mina drömmar och de har samma tema eftersom jag har samma känslor dagtid sedan många år pga lever detta liv.)

I natt flyttade jag till Oslo för att bo i ett kollektiv. Blev väckt på morgonen av en dörrförsäljare och bestämde mig för att skriva en skylt att sätta upp. Kunde inte hitta några lediga papperslappar först. När jag skulle skriva tyckte mina nya norska kombos att jag var duktig på norska. ”Jag har sett Skam”, sa jag. ^^

Jag tror att de nya drömmarna handlar om den stora förändring som sker i mitt huvud just nu. Men jag vet inte varför jag är så spänd nattetid.

Kanske får satsa på extra mycket yoga, avslappning och motion framöver. 

Kommentera

