Svårt att förutse

Det är så svårt att förstå sig på min kropp. Den ballar ur och är inte helt lätt att förutsäga. Mådde bra i två veckor men blev extra spänd i kroppen de sista nätterna. Idag är jag tillbaka i sängen med utmattning. Men på ett sätt är det bra, det betyder att spändheten gett med sig. 

För en timme sen tvättade jag fönster! Svårt att förstå just nu. Har som rutin att ta en promenad efter frukost, men eftersom det regnar gjorde jag fysiska grejer hemma istället som att tömma diskmaskinen, torka ur bestickslådan och tvätta fönstren.

Men sen landade jag här i sängen med en känsla av en tung sten över bröstkorgen.

Det är mycket som händer nu i maj-juni. Vi har de två hetsigaste veckorna framför oss nu. Tre födelsedagar (släktkalas), studiedag, skolavslutning, klassmöte för nya skolan (Stella) och gårdsfest på förskolan. 

Lyckades boka om sista styrelsemötet och ev. bokar jag om cellprovet också. I morgon är det brandskyddskontroll i huset.

Pappa kommer hit från Luleåtrakten i morgon onsdag och stannar till måndag. Ska bli kul, men brukar bli intensivt. (Han ska även träffa andra, men sover hos oss.) Men jag får ta det i min takt och pausa när jag behöver. 

Mitt födelsedagsfirande i lördags blev iaf kul bortsett från att jag hade vätskebrist. Frukost på altanen, efterlängtad skogsutflykt med familjen och spelkväll med kompisar mellan 16-00.30 (nästan som förr!). Har fått en familjehängmatta (ja!!), som dock fastnat nånstans på vägen (tullen?) och en fin ask som Molly gjort i slöjden. Bästa presenterna!

Molly visade mig scoutskogen som jag inte kunnat följa med och se tidigare. 

Nu är jag 34 år.

Kommentera

