Onsdagsrapport

Dags att summera veckan. Pappa kom för en vecka sen och bodde hos oss i fem dagar (och träffade släkt och vänner). Trevligt men intensivt för mig som är van vid att vara själv mycket. Jag vilade ju när jag behövde, men det blir ju alltid lite mer med övernattande släkt.

På lördagen orkade jag följa med på muséeutflykt och det var kul. I söndags sov jag medan de andra var på släktkalas. I går tisdag följde jag med på släktkalas. Klarade tre timmar utan större men i form av hjärnstress. Skönt! Men idag är jag däckad. 

I dag är första helt lediga ensamma dagen på över en vecka. Hoppas att jag kommer ner i varv nu. Har varit väldigt spänd det senaste. Men jag sover iaf bra. 

Drömde en knäpp dröm i natt. Jobbade och skulle skriva något om den elektronikaffär som gick i konkurs för tiotalet år sen men kunde inte komma ihåg vad den hette. Funderade på om det var Telenor men det måste ju ja varit fel. Comhem var också fel även om det lät lite likt. Var tvungen att googla i morse. OnOff hette den. Hehe. 

I måndags fick jag hem min nya dubbelhängmatta med plats för en vuxen och två barn eller två vuxna. Jag älskar den! Jag tillbringar jättemycket tid i hängmattan mellan april-september varje år så det var en riktigt bra födelsedagspresent som jag önskade mig av familjen. Funkar bra som båt också…

I övrigt lutar det åt 100% sjukskrivning när uppsägningstiden är slut i juli. Det finns varken tid eller ork till att jobba. Jag behöver de få timmar som blir över efter alla måsten till återhämtning. Jag mådde bättre förra sommaren när jag bestämde mig för arbetsträning, men å andra sidan känner jag mig närmre ett tillfrisknande nu när jag vet mer om varför jag blir så utmattad hela tiden (backa lite i bloggen).  

Det kanske låter lite deppigt här, men jag är för det mesta ganska glad och nöjd om än spänd. Det är så mycket som har blivit bättre i livet sen drygt ett år tillbaka. Allt funkar mycket bättre i familjen, barnen är mer självständiga och hjälpsamma, hushållsrutinerna sitter bättre, Fredrik trivs med sitt nya jobb/företag och jag ser positivt på framtiden. 

Önskar nu mest att min urtidskropp kunde tagga ner lite och sluta vara så nervig. Ni skulle sett mig när jag åkte bil igår och i förrgår. Min överspända hjärna blev helt knäpp varje gång en bil inte bromsade tillräckligt/någon låg för nära/någon bytte fil lite ogenomtänkt osv. Såg potentiella trafikolyckor överallt. 

Lite överspänd som sagt, ja. 

Kommentarer inaktiverade.

