Mitt älskade hus

13 juni, 2017

Idag är det fyra år sen vi köpte vårt hus! Mitt bästa köp någonsin och kanske det bästa jag någonsin gjort? Detta hus är min fjärde stora kärlek i livet vid sidan om barn och man. 

Så här skrev jag om det då och det är bara att backa i bloggen för att läsa om den spännande budgivningen som pågick i fyra nervösa dagar. Jag kunde inte sova, inte jobba, inte göra något. Minns att jag sprang upp och ner i trapphuset för att göra av med all överskottsenergi. 

Det var rätt helt enkelt och efter en massa vånda blev huset vårt. 

Ville bara krama huset och så känner jag fortfarande. Har aldrig känt mig riktigt hemma i någon av mina tidigare boenden (uppväxthus + fyra lägenheter med Fredrik). Men nu gör jag det.

Jag har faktiskt drömt om ett sånt här färgglatt smalt radhus i brittisk stil sen jag var 21-22 år och jag och Fredrik började spara till en insats redan när vi var 19 år. Vi var väldigt målmedvetna och sparsamma från start. (Och vår lösning för att komma ner i pris blev att gå ner i storlek. Detta hus har tre sovrum och är på 85 kvm + 35 kvm källare med badrum, hobbyrum, förråd och tvättstuga. Tomten är 350 kvm, men den känns rätt stor eftersom huset ligger i ena änden av trädgården.)

I augusti är det fyra år sen vi flyttade in.


