Stella vill ha en bebis

17 juni, 2017

Förklarade för Stella att när hon och Molly är äldre så kan de vara hemma själva på lovet. Stella, 5 år, sa att då ska hon bli storasyster. Jag sa att hon aldrig kommer att bli storasyster eftersom hon då måste få ett lillsyskon först. Och det vill vi inte ha.

Stella blev besviken och ville absolut ha en bebis. Jag sa att jag var trött på bebisar och var nöjd med två barn. Stella började tjata om att få ett syskon. Jag sa nej.

Stella sa att pappa kanske kunde ta hand om bebisen själv. Jag sa att han nog inte skulle hinna med henne och Molly då. Stella brydde sig inte. Hon ville ha en bebis.

Sen undrade Stella vem som skulle göra bebisen när inte jag ville ha någon. ”Känner du någon med en ledig mage?” frågade jag, men Stella visste inte. 

Sen sa jag att man kan adoptera barn. Stella undrade om hon kunde adoptera ett lillsyskon. Nej sa jag. 

”Du kan ju ha kusinerna som syskon”, sa jag. (En av dem föds om några veckor.) ”Jag vill att bebisen ska bo hemma hos oss!” sa Stella. ”Men bebisar är ju så jobbiga”, sa jag. ”Du kan ju fråga pappa”, sa jag sen.

Sagt och gjort. Vid matbordet lade Stella an sin mest välartikulerade och älskvärda ton och frågade nervöst pappan om vi kan skaffa en bebis. Pappan sa nej. Stella blev besviken. Pappan sa att bebisar är jobbiga och att de kan leka med kusinerna istället. Stella protesterade. Bebisen ska bo hos oss!

Pappan sa att vi kan låna hem kusinbebisen till oss så kan Stella få passa den. Så kan vi lämna tillbaka den när sen bajsar och gnäller. Stella blev nöjd. 

Har även meddelat min svåger att vi kommer låna deras bebis ibland.

Så det löser sig bra det hära. 😅 Bara jag slipper fler barn.

