Midsommar på gång

Midsommar på ingång. Om ni minns förra året så bjöd fyra personer in sig själva så att jag blev helt överstimulerad och behövde vila halva dagen. (Det handlar om släktingar som pratar med varandra.)

Denna gång bjöd vi in fem personer och i morgon kommer troligen sju personer… Suck. Som tur är kommer inte alla samtidigt. Först två till midsommarlunchen, sen kommer 2-4 till midsommardansen (i koloniträdgårdarna) men då brukar jag ändå gå och vila. Sista kommer ev vid fem och sen gissar jag att två droppar av lite tidigare. På kvällen blir det nog spelkväll.

Trevliga människor allihop, inga problem, det blir bara så många när alla kommer samtidigt! Och jag blir lätt hjärntrött.

Men det viktigaste är att middagen blir lugn för då ska vi sitta runt samma bord och då blir det lätt stökigt. Fixar inte flera samtal samtidigt mer än en stund. Men till lunchen blir det som sagt bara två gäster, phu. 

Har för övrigt kollat väderprognosen tio gånger om dagen denna vecka. På ett dygn har det växlat från molnigt och 0 mm regn till 0,5 mm regn till 4,5 mm regn och nu tillbaka på 0,5 mm regn. Men vi har ett partytält som tur är. Men trist om det bara är 14-15 grader och grått. (Vi har haft jättetur med vädret de senaste tre åren som vi firat hemma med gäster.)

Men det ordnar sig. 

Ps. Hade aldrig fixat en tolvtimmarsdag hemma hos någon annan så jag är glad att vi kan vara här. (Kommer behöva gå ifrån ett antal gånger, men det känns ok.)

Ps2. Jag firar ju inte många saker, men just midsommar tycker jag om. Vi firade stort med kompisgäng ute på landet när jag var liten. Jag har riktigt idylliska minnen av hur midsommar ska vara. Inte alls samma sak numera, men gott nog ändå sen vi fick trädgård. 

Kommentera

